پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مخازن استيل

منبع ومخزن كويل دار

مخازن استيل

۹ بازديد

مخازن دو جداره استيل

اين نوع مخازن همان گونه كه از نامشان پيداست مخازن دوجداره اي از جنس استنلس استيل مي باشند طراحي اين مخازن به گونه اي است كه سطح داخلي و خارجي اين مخازن از فولاد زنگ نزن يا استينلس استيل (StainlessSteel)مي باشند اين مخازن دوجداره استيل قابليت نصب در داخل و خارج از سالن ها را دارند.

مخازن دوجداره استنلس استيل درظرفيتهاي مختلف توليد مي شوند و كاربرد وسيعي در صنايع غذايي، لبني، آبميوه ، دارويي و شيميايي دارد كه توانسته است حجم بزرگي از بازار تقاضا را پوشش دهد                                                                                                

مخزن  دو جداره استيل عموما زماني مورد استفاده قرار مي گيرند كه يا بحث خوردگي و يا بهداشت و يا هر دو مورد به صورت همزمان مد نظر باشد هر چند كه دو مورد را در سطح ميكروسكوپي رخ مي دهند و اين وقايعع كاملا مشهود نيستند .

اشكال مختلف مخازن استينلس استيل دوجداره:

مخازن استيل عموما به اشكال مختلفي با توجه به نياز مشتري از جمله: استوانه ،مخروط و مكعبي و مخزن  كروي استيل و يا تركيبي از اين اشكال هندسي ساخته و توليد مي شود.

فشار كاري مخازن دوجداره استيل :

فشار كاري اين مخازن در حدود 4 الي 6 بار مي باشد كه با فشار 1.5 برابر فشار كاري تست مي شوند و همچنين با توجه به اين فشار كاري ضخامت بدنه مخزن نيز با توجه به استاندارد ASME بدست مي آيد . 

استنلس استيل :

نوعي فولاد آلياژي است كه درصد عناصر نيكل و كروم آن نسبت به بقيه عناصر تشكيل دهنده آن بالاتر است . به طور كلي اگر ميزان كروم فولاد از 5.1 درصد بيشتر باشد آن را استنلس استيل مي نامند . اين مقدار كروم باعث مي شود كه هنگام خوردگي لايه نازكي روي فولاد تشكيل شود و همين لايه باعث جلوگيري از خوردگي هاي بعدي مي شود و عملاً باعث ترميم خوردگي مي شود . ضمناً كربن آن كمتر از 5.1 درصد مي باشد .

جنس مخازن :

فولاد زنگ نزن يا استينلس استيل 304 و 316 كه از ورق هاي 304 جهت نگهداري سيالات خوراكي مانند شير و آبميوه و از ورق هاي 316 جهت نگهداري سيالات خاصي مانند اسيدها و مواد شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرند.

فرق استيل 304 و 316:

استيل 304 حاوي 18% كروم و 8% نيكل است در صورتيكه استيل 316 داراي 16% كروم ، 10% نيكل و 2% موليبدن است . موليبدن براي كمك به مقاومت در برابر خوردگي ناشي ا ز كلرايد (مثل آب دريا ) به آن اضافه مي شود به همين دليل از استيل 316 براي سيالات اسيدي استفاده مي شود.

مواد

استيل 304

استيل 316

Carbon

0.08%

0.08%

Silicon

1.00%

1.00%

Manganese

2.00%

2.00%

Chromium

18.00-20.00%

16.00-18.00%

Phosphorus

2.00%

0.045%

Nickel

0.045%

10.00-14.00%

Sulfur

0.030%

0.030%

Molybdenum

-

2.00-3.00%

 

در ساخت اين مخازن بين جداره داخلي و خارجي را به وسيله پشم شيشه يا پشم سنگ فشرده عايق بندي مي كنند كه نوع عايق بندي را با توجه به درخواست مشتريان و جهت حفظ دما مي توانيم  انتخاب مي كنيم و همچنين براي تخليه آسان مخازن ته آن را با شيب 6 درصد به طرف مسير خروجي شيب دار ساخته مي شود.

در طراحي و ساخت اين مخازن از ايجاد لبه هاي راست گوشه پرهيز مي كنيم و همچنين عمليات اسيد شوئي و پرداختكاري آنها  به  گونه اي است كه امكان خوردگي و آلودگي هاي ميكروبي ناشي از جوشكاري را از بين مي برد

لوازم جانبي كه بر روي مخازن دوجداره نصب مي شود :

  •   توربين شستشو CIP
  •  درب منهول
  •  همزن
  •  ترمومتر يا دماسنج عقربه اي
  •  نردبان
  •  ورودي و خروجي
  •  شيشه بازديد
  •  لامپ روشنايي
  •  هواكش
  • شير نمونه برداري

جوشكاري مخازن دو جداره استيل: سيستم جوشكاري در مخازن استيل با استفاده از جوش آرگون انجام  مي پذيرد زيرا تنها سيستم جوشكاري مورد تاييد در صنايع غذايي و بهداشتي مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.